Een vast onderdeel in ons vakblad syNRG beslaat ‘het werk van een interim professional’. Waar we meestal een junior professional een podium geven, spreken we deze keer met Dirk Camps. Hij werkte een kleine vijf jaar bij een logistieke dienstverlener voor hij startte als interimmer. In een kort interview, in tekst en video, neemt hij ons mee in zijn werk als (medior) Supply Chain professional bij NRG-Office. Hier vertelt hij over zijn huidige opdracht en de overstap van een vaste baan naar het interim vak.
Overstap naar het interim vak
Na het afronden van zijn studie bedrijfskunde, werkte Dirk een kleine vijf jaar bij een logistieke dienstverlener. Tijdens deze periode vervulde hij verschillende functies binnen de Supply Chain planning. In zijn werk zocht hij steeds meer naar afwisseling, hij vertelt. “In mijn werk merkte ik dat ik steeds op zoek was naar meer diversiteit en dynamiek. Dat was ook direct de reden voor een overstap naar het interim vak en de overstap naar NRG-Office.”
”Doordat het werken als interim Supply Chain professional mij de mogelijkheid geeft om diverse functies en bedrijven te ervaren, hoop ik een duidelijke stip aan de horizon te kunnen vormen. Ik verwacht dat de rol van interimmer steeds belangrijker wordt voor bedrijven, waardoor de lat steeds hoger komt te liggen.”
Dirk Camps, Supply Chain professional bij NRG-Office
Diverse opdrachten
De overstap maakte Dirk ongeveer anderhalf jaar geleden (anno 2021). In die tijd ging hij als Supply Chain professional bij verschillende opdrachtgevers in de Food & Industry aan de slag. “Mijn eerste opdracht vervulde ik bij Delicia, een producent van chocoladeartikelen. Hier was ik enerzijds verantwoordelijk voor de productieplanning van de coated lijn. Anderzijds was ik medeverantwoordelijk voor de implementatie van een nieuw planningssysteem: R2T.”
Na een opdracht in de chocolade stroomde hij door naar snacks. “Voor mijn tweede opdracht kwam ik terecht bij Snack Connection, een organisatie gericht op het inkopen, bewerken, mengen en verpakken van noten, pitten, zaden, zuidvruchten en aanverwante artikelen. Hier was ik verantwoordelijk voor vier lijnen van de productieplanning.”
Op dit moment zit Dirk op zijn derde opdracht, deze vervult hij bij Royal Friesland Campina. Dirk: “Hier werk ik als Customer Manager Specialist en ben ik de spil tussen klant, sales, order fulfillment en demand planning. Een uitdagende en diverse rol, die door COVID-19, nóg meer out of the box denken vergt”
Enthousiasme voor het interim vak
De opdrachten die Dirk vervulde bij NRG-Office lopen uiteen en werkt hij binnen verschillende onderdelen in Supply Chain bij productiebedrijven. Wat het werk voor hem zo leuk maakt? “De bedrijven waar ik mijn opdrachten doorliep, verschillen in alle opzichten van elkaar. En dat is nou juist wat het interim vak voor mij zo leuk maakt! Daarnaast krijg je (vaak) te maken met een hoog verwachtingspatroon van de werkgever. Je wordt in het diepe gegooid en je moet er meteen staan. Dat is iets wat je persoonlijke ontwikkeling alleen maar ten goede komt.”
Bekijk de video 🎬
Nieuwsgierig naar jouw mogelijkheden als interim professional
Wil jij je, net als Dirk, breed ontwikkelen in de wereld van Supply Chain? En wil jij deel uitmaken van een groep enthousiaste, gedreven Supply Chain professionals? Dan ben je op de juiste plek! Binnen NRG-Office dagen we elkaar uit om het maximale uit de Supply Chain te halen. Dit doen we door met elkaar te sparren en jouw oplossingsvermogen, kennis en vaardigheden te prikkelen.
Sta je aan het begin van je carrière? Denk dan aan opdrachten in Supply planning, Productplanning en Customer Service. Heb je al wat meer ervaring? Dan kijken we naar rollen waarin jij jezelf wilt ontwikkelen. Zo bieden we begeleiding en perspectief op ieder niveau.