• Home
  • Vacatures/vacancies
  • Werken bij
  • Voor opdrachtgevers
    • Onze Professionals​
  • Over NRG
  • Kennisdeling
  • Contact
Menu
  • Home
  • Vacatures/vacancies
  • Werken bij
  • Voor opdrachtgevers
    • Onze Professionals​
  • Over NRG
  • Kennisdeling
  • Contact

Boudewijn Honer

  • 8 juli 2019
  • Categorie: In 't veld

Deze keer praten we over het interimwerk met Boudewijn Honer. Boudewijn is inmiddels 13 jaar actief als interim Supply Chain professional bij NRG-Office. Hij neemt je mee in zijn verhaal en hoe het interimwerk eruit ziet als ervaren professional.

Mijn start als interim Supply Chain professional

Na werkzaam te zijn geweest als SAP-consultant en Manager Customer Service, besloot ik in 2006 om als interim Supply Chain Professional voor NRG-Office aan het werk te gaan. Deze rol omvat voor mij de perfecte combinatie tussen de processen in de operatie en het gebruik van verschillende ICT systemen. Deze informatiesystemen hebben als doel om de bedrijfsprocessen, of delen hiervan, te ondersteunen en het management en directie te kunnen voorzien van de juiste informatie.

In de praktijk worden deze ICT-systemen niet altijd optimaal gebruikt en of is het voor de gebruikers niet altijd duidelijk hoe hier mee om te gaan. De uitdaging voor de interim professional is om dit bij onze opdrachtgevers verder te professionaliseren. En het werken met het systeem voor de eindgebruikers te vereenvoudigen. Daarnaast krijg je vanuit je rol als interim professional de kans om bij de verschillende opdrachtgevers een kijkje in de keuken te nemen. Op de manier krijg je te zien op welke verschillende wijzen de processen zijn ingericht.

Mijn eerste 2 opdrachten

Solidpack

”Mijn eerste opdracht was bij SolidPack. Zij produceren massief karton voor toepassingen in met name de voedingsmiddelenindustrie. Ik kwam binnen op de logistieke afdeling in de post-go-live fase van een SAP-implementatie. Vanuit deze rol ondersteunde ik de logistieke afdeling bij het gebruik van het voor hen nieuwe systeem. Zo moesten de kinderziektes in het systeem opgespoord en verholpen worden. Daarnaast moesten de vaste medewerkers het nieuwe systeem leren begrijpen.

Mijn SAP-kennis en achtergrond in de logistiek kwamen hier perfect van pas. Samen met de vaste medewerkers konden we onze krachten bundelen en onze kennis delen. Daardoor konden we het systeem zo inrichten, dat er zich verder geen ongewenste verrassingen voordeden. Nadat de processen op de logistieke afdeling grotendeels op de rit waren, heb ik nog tijdelijk de Verkoop Binnendienst en Technische Dienst ondersteund. Deze afdelingen ondersteunde ik in het gebruik van SAP. Na 4 jaar werkzaam te zijn geweest voor dit mooie bedrijf waren de betreffende afdelingen volwassen genoeg geworden om op eigen benen te staan. Voor mij was het tijd geworden voor een volgende opdracht.”

Mead Johnson

”Mijn vervolg opdracht was bij Mead Johnson in Nijmegen als Supervisor van de logistieke afdeling. Later schoof ik door naar de rol van Master Capacity Planner.

Waar mijn opdracht bij SolidPack meer een consultancyrol was op het vlak van ICT, was dit een meer operationele rol. Een van de leuke aspecten aan deze opdracht was dat er ook een aantal collega’s van NRG-Office op de logistieke afdeling gedetacheerd waren. Zo konden we samen met de vaste medewerkers bouwen aan een verdere optimalisatie van de diverse processen op de logistieke afdeling.

Nadat er een vaste invulling was gevonden voor de functie van Logistiek Supervisor, kreeg ik de vraag om de rol van Master Capacity Planner op me te nemen. De rol mocht ik vervullen totdat de vaste medewerker, die fulltime in het SAP project was ingepland, weer beschikbaar zou komen.

In deze rol was ik verantwoordelijk voor de capaciteitsplanning van de verschillende productie afdelingen. Na ruim twee jaar mocht ik mijn werkzaamheden overdragen aan de vaste medewerker. Het was voor mij weer tijd geworden voor een nieuwe uitdaging.”

Mijn huidige opdracht

”Momenteel ben ik al meerdere jaren werkzaam bij Schut Papier. Schut is een kleine fabriek met zo’n 40 medewerkers. Schut maakt hoogwaardige papiersoorten, in over het algemeen kleine oplages. Toen ik bij Schut startte, werden veel werkzaamheden handmatig uitgevoerd en er werd er weinig gebruik gemaakt van het Microsoft Navision ERP systeem. Daarnaast werden er diverse subsystemen gebruikt. Hier lag een flinke uitdaging om de systemen te optimaliseren en te vereenvoudigen. Dit was nodig, omdat bij Schut flexibiliteit gewenst is. Daar is een goed ingericht systeem voor nodig, die eenvoudig beheerd kan worden.

Afgelopen jaren hebben we flinke stappen gezet in de richting van een efficiëntere inrichting. Zo hebben we onder andere de inrichting en beheer van stamgegevens verder uitgebreid, productieplannen vollediger ingericht, parametisering van de diverse productieprocessen inzichtelijk gemaakt en in het systeem ingevoerd, diverse rapportages ingericht en nieuwe inzichten gecreëerd. Samengevat zijn we de verschillende ICT systemen beter gaan gebruiken, zodat deze voor ons gaan werken.

Diverse junior collega’s van NRG-Office hebben bij Schutpapier hun start kunnen maken op de logistieke afdeling. De overzichtelijkheid van de organisatie en processen leent zich hier bij uitstek voor. Ook de open opstelling van de vaste medewerkers voor hulp van buitenaf mag hierin zeker niet onbenoemd blijven.”

“Wees nieuwsgierig, vraag door en neem geen genoegen met ‘we doen het altijd zo’, zet je altijd voor 100% in en respecteer alle mensen waar je mee samenwerkt” – tip van Boudewijn aan startende Supply Chain professionals

Deel

Nijmegen, Breda, Amsterdam & Zwolle

NRG-Office

Jouw carrière

  • Soorten supply chain functies
  • Interim Supply Chain Specialist
  • Demand Planner
  • Supply Chain Manager
  • FAQ

Recente vacatures

Recente berichten
  • Junior Supply Chain Specialist – ‘s-Hertogenbosch
  • Junior Supply Chain Specialist – Nijmegen
  • Supply Chain Coordinator – Goch
  • Material Planner – Nijmegen
  • Junior Supply Chain Specialist – Amsterdam

Contactgevens

Nijmegen

024 – 711 33 48
info@nrg-office.nl

Amsterdam

020 – 240 11 77
info@nrg-office.nl

Zwolle

038 – 303 16 27
info@nrg-office.nl

Breda

076 – 531 53 15
info@nrg-office.nl

Voorwaarden

  • Interim Algemene Voorwaarden
  • WS Algemene Voorwaarden
Menu
  • Interim Algemene Voorwaarden
  • WS Algemene Voorwaarden

Onderdeel van:

200 specialisten binnen 6 bedrijven. 
Bekijk hier onze labels.​

Volg ons

Facebook Linkedin Youtube Instagram

NRG krijgt een 4,9 van 5 obv 81 beoordelingen

 5/5
Menu
  • Home
  • Vacatures/vacancies
  • Werken bij
  • Voor opdrachtgevers
    • Onze Professionals​
  • Over NRG
  • Kennisdeling
  • Contact

Nijmegen
024 711 33 48

Zwolle
038 303 16 27

Amsterdam
020 240 11 77

info@nrg-office.nl

Vertel ons wat je zoekt

Deze website maakt gebruik van cookies
Op nrg-office.nl gebruiken wij analytische, functionele en marketing cookies om je een goed werkende website te kunnen bieden en om je relevante advertenties te tonen. Dit betreft ook cookies van derden die jouw internetgedrag volgen. In onze privacystatement vind je meer informatie. Door op “ACCEPTEREN” te klikken, stem je hiermee in.
ACCEPTEREN Niet ok
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non Necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Opslaan en accepteren